Please enable Javascript
Ohita ja siirry pääsisältöön

Toinen mahdollisuus

Onko oikein, että rikosrekisterimerkintä estää sinua saamasta töitä?

Meidän mielestämme vastaus on ei. Yli 70 miljoonalla amerikkalaisella on rikosrekisterimerkintä, joka tekee työpaikan saamisesta ja itsensä elättämisestä vaikeaa. Uber kuuluu yhä kasvavaan joukkoon yrityksiä ja päättäjiä, jotka ovat valmiita antamaan ihmisille toisen mahdollisuuden.

OSUUTEMME

Tukemalla ohjelmia, jotka murtavat rikosten uusimiskierteen

Tuemme aloitteita, jotka auttavat tarjoamaan mahdollisuuksia kaikille, jotka haluavat ja ansaitsevat toisen mahdollisuuden.

Uber on aina kieltäytynyt rikosrekisterin kysymisestä

Monet työnantajat kysyvät työpaikkahakemuksissaan, onko työnhakijalla rikosrekisterimerkintöjä. Uberin työhakemuksissa tätä ei kysytä. Itse asiassa kannustamme myös muita yrityksiä tarkistamaan sisäisiä rekrytointikäytäntöjään, jotta syrjintää voitaisiin vähentää ja työpaikalla olisi oikeudenmukaisesti mahdollisuuksia kaikille.

Osallistumme myös sitoumukseen auttaa

Vuonna 2016 Obaman toimikaudella allekirjoitimme yhdessä yli 200:n tekniikan, vähittäiskaupan, talouden ja elintarvikealan yrityksen kanssa White House Fair Chance Business Pledge -sitoumuksen poistaaksemme esteitä niiden tieltä, joilla on rikosrekisterimerkintöjä.

Tarinat

Yhden virheen ei pitäisi johtaa elinikäiseen rangaistukseen. Olemme Uberilla sitoutuneet auttamaan yhteisöjämme tarjoamaan mahdollisuuksia niille, jotka tarvitsevat niitä eniten. Olipa kyseessä sitten turvallinen kyyti kaupungin halki tai mahdollisuus maksaa laskut kuun lopussa, kaikilla pitäisi olla samanlaiset mahdollisuudet. Olemme itse nähneet, mitä uusi mahdollisuus voi merkitä ihmiselle ja kuinka se voi muuttaa hänen elämäänsä paremmaksi.

Äiti, isoäiti, puolestapuhuja

Ingrid on äiti ja isoäiti. Jouduttuaan vankilaan väkivallattomasta rikoksesta Ingrid pääsi vapaaksi määrättyä aikaisemmin, ja nyt hän auttaa Los Angelesissa muita entisiä vankeja aloittamaan alusta. Hän tarjoaa myös Uber-kyytejä.

"Minulle oli itsestään selvää, että haluan tehdä työtä. Koska minulla on lapsia, minulla on aina jotakin tekemistä heidän kanssaan... ja voin luottaa siihen, että pystyn myös tekemään työtä."

Nykyaikainen yrittäjä

Darrington on kiinteistönvälittäjä ja tarjoaa Uber-kyytejä. Hän on tarjonnut tuhansia kyytejä ja saa jatkuvasti hyviä arvioita matkustajilta. Häneltä kului vuosia kiinteistönvälittäjän luvan saamiseen, koska hän oli istunut vankilassa. Eikä Darrington ole ainoa. Miljoonat ihmiset kärsivät Yhdysvalloissa menneistä virheistään, jotka he ovat jo hyvittäneet yhteiskunnalle. Tutkimusten mukaan mikä tahansa aiempi rikostuomio vähentää työpaikan saamisen todennäköisyyttä 50 prosentilla.

"Ihmisille pitäisi antaa toinen mahdollisuus, jotta he voivat osoittaa olevansa sen arvoisia."

Yhteisöjä tukemassa

1/3